RABAT COMERCIAL

by Marcela Presecan

Știți voi…mă fac vinovat de ”sindromul șobolanului care adună”, și, pentru că sunt și coleric, nimeni nu-ndrăznește să-mi calce pe coadă și să se descotorosească de vreo vechitură, care în cea mai absurdă dintre circumstanțe s-ar putea dovedi utilă.  Mototolită printre cartoane, garante ale sumelor de înnapoiat la returnarea aparaturii casnice, am dat peste un articol într-o pagină de ziar, care introspecta într-un limbaj facil, stilul de viață a doi, posibil trei, magnați locali. Astfel că, am aflat, cu oarecare mirare, despre angajamentele sexuale ale oamenilor ”așa-ziși” cu bani, dintre care, cei mai mulți, pederaști. Și uite așa am luat și eu la cunoștință următoarele: Icsulescu, a lui Popescu, fiul lui Prostescu, pune monopol pe publicațiile locale, își mal-tratează angajații ajunși la disperare, falimentează pe banii altora print-urile validate, luând decizia finală de a se apuca, pe fondul filamentelor politice și nopților petrecute în ograda disensiunilor publice, să facă televiziune. Nou numitul ”figuro-vedetă” locală, pentru că duce presa lipsă de subiecte incitante, organizează concurs ”ortografico-oral” ca să-și aleagă director de producție. Acest auto-intitulat șef producător de creație ”seminală” își scoate amanta în lume, o imprimă pe sticlă, și îi propune să prezinte o emisiune: ”Vedete la răsărit”. Emisiunea se bazează, în mod indiscutabil, pe un concept indeit: se ia una bucată ”damă de companie”, se scrie pe fișa de post ”realizatoare de emisiune”, se face o fotografie cu ea în bikini purtând pe cap o cordeluța argintie, se face apel la marea masă de fete consumate de invidie și se scrie desfășurătorul sezonului de iarnă,  precedat, desigur, de o selecție de pipițe. Pițipoancele se dezbracă la ștrandul, proprietate privată, ca să fie trase în chip, de fotograful rudă cu producătorul șef peste vedete și starlete, subiecte de bârfă locale. Se compară posterioarele micuțelor doritoare de afirmare, se imprimă pe site-urile complice în nevoie de vizionare, se alege câștigătoarea în posesie de cea mai mare cupă mamelară, bănuită de inaniție, rahitism și ingenuozitate trecătoare. Fata își ia în posesie tronul de mare seducătoare, devine amanta acelui Prostescu cu X6 și inițiază o campanie de risipire a banilor donați de cabinetele politice, pe motivul că, în ceea ce privește, garderoba personală, este cam neîndreptățită. Ceva rochițe de la MILF-ul local, designer cu diplomă de maistru cârpaci, și uite, că a pușcat ”vestala” și-un contract publicitar! ”Când am să cresc”, îmi spun, ”dau foc la tot: la cutii, la linoleum, la cuverturi, la vechituri cu trei picioare și al patrulea lipit cu super-glue, la televizorul alb-negru din 91.” Și dacă stau să mă gândesc mai bine: ”La naiba! Arunc totul și-mi fac din sufragerie, platou (de filmare, aviz amatorilor)!”

